Asezare:
In estul Americii de Sud, invecinandu-se cu Guyana Franceza, Surinam, Guyana, Venezuela, Columbia, Peru, Bolivia, Paraguay, Argentina, Uruguay.
Suprafata:
8,511,965 kmp
Clima:
93% din Brazilia se afla intre latitudinile tropicale si temperaturile sunt mari, de obicei peste 20 °C. Vara clima este umeda, desi statele din nord-est au adesea ierni secetoase. In bazinul Amazonului temperatura medie este de 27 °C in fiecare luna.
Datorita marii extensiuni in latitudine, Brazilia prezinta mai multe tipuri climatice, de la cel ecuatorial ( cu precipitatii bogate si temperaturi ridicate ) in bazinul Amazoniei, pana la cel tropical si subtropical in sud. Pe majoritatea suprafatei tarii ploua, apoi se încalzeşte şi din aceasta cauza este ceaţa. În partea sudica se pot diferenţia mai multe anotimpuri. Iarna începe din iunie şi se termina în august (circa 15 grade), din decembrie pâna în februarie este foarte cald. În partea de N-E clima este mai uscata. Climatul umed favorizeaza o vegetatie luxurianta.
Istorie:
Brazilia a fost descoperita de navigatorul portughez Pedro Alvares Cabral in anul 1500, moment care a marcat inceputul colonizarii teritoriului; procesul avea sa dureze trei secole. Brazilia si-a castigat independenta abia in 1822 iar in 1891 a devenit republica federala.
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, Brazilia a intrat intr-o etapa de dezvoltare economica rapida. Lovitura de stat din 1964 a pus capat acestei perioade favorabile. Urmatorii 20 de ani, Brazilia a trait sub regimul unei brutale dictaturi militare.
In 1985, Brazilia a revenit la democratie, insa a ramas dominata de haosul economic, de saracie si de inflatia galopanta. Succesul a venit abia in 1993, odata cu introducerea asanumitului ‘Plano real’ care a reusit sa stopeze cresterea preturilor, sa revigoreze economia brazilianasi sa atraga capital strain.
Economie:
Eforturile de imbunatatire a situatiei economice sunt ingreunate de nivelul ridicat al datoriei externe care a depasit incredibila suma de 150 miliarde de dolari, precum si de recesiunea economica cu care se confrunta multe alte tari la inceput de secol XXI.
Agricultura su cresterea animalelor: culturi de cafea (cel mai mare producator din lume), zahar, cacao, porumb, orez, cresterea vitelor.
Resursele naturale: fier, mangan, aur, diamante si alte pietre pretioase, petrol.
Industria: de automobile, navala, farmaceutica, electronica, chimica, alimentara.
Cresterea economica: -0.2% (estimare din 2003)
Clima:
93% din Brazilia se afla intre latitudinile tropicale si temperaturile sunt mari, de obicei peste 20 °C. Vara clima este umeda, desi statele din nord-est au adesea ierni secetoase. In bazinul Amazonului temperatura medie este de 27 °C in fiecare luna.
Datorita marii extensiuni in latitudine, Brazilia prezinta mai multe tipuri climatice, de la cel ecuatorial ( cu precipitatii bogate si temperaturi ridicate ) in bazinul Amazoniei, pana la cel tropical si subtropical in sud. Pe majoritatea suprafatei tarii ploua, apoi se încalzeşte şi din aceasta cauza este ceaţa. În partea sudica se pot diferenţia mai multe anotimpuri. Iarna începe din iunie şi se termina în august (circa 15 grade), din decembrie pâna în februarie este foarte cald. În partea de N-E clima este mai uscata. Climatul umed favorizeaza o vegetatie luxurianta.
Populatie:
184,101,109 (estimare din iulie 2004), din care 55% de origine europeana.
Limba:
Portugheza (oficial), franceza, engleza, spaniola.
Moneda:
Real (BRL). Subdiviziunea este centavos (cent). Cea mai folositã modalitate de plata este dolarul american, de aceea se recomanda sa aveţi dolari. Schimbul valutar este preferabil sa fie facut la bancã, fiind cel mai rentabil. Daca se merge în ora
Fus orar:
Diferenţa de fus orar este de -5 ore.
Etnii:
Albi ( portughezi, germani, italieni, spanioli, polonezi) 55%, mulatri 38%, negri 6%, altii (japonezi, arabi, amerindieni) 1%
Religii:
Catolici 80%, protestanti sau alte religii 20%
Transport:
Mijlocul de transport cel mai indicat în oraşe este autobusul. De cele mai multe ori, mijloacele de transport în comun sunt foarte aglomerate. Taxiul nu este scump şi în marile oraşe se poate gasi la orice ora. Costul taxiului este indicat de ceas, dar pentru vizitarea oraşului se pot cere informaţii despre pret înainte de pornire. Şoferii nu prea vorbesc limbi straine. Este o idee foarte buna sa aveţi scrisa adresa unde doriţi sa ajungeţi şi sa o arataţi şoferului.
Reteaua de drumuri acopera 1.600.000 km, desi mai putin de o zecime sunt pavate. Exista 29.901 km de cale ferata.
INCHIRIERI MASINI:
Conducatorul auto trebuie sa aiba cel puţin 21 de ani şi trebuie sa fie posesor al carnetului de conducere de cel puţin un an. Drumurile braziliene sunt cam de ‘ocolit’. Este foarte uşor sa închiriezi o maşina, iar maşinile mici sunt mai ieftine. Se accepta permisul de conducere internaţional, regulile de circulaţie sunt foarte uşoare (trebuie multã atenţie deoarece nu prea se respecta semnele de circulaţie).
Gastronomie:
În bucataria tradiţionala predomina orezul şi fasolea, ca şi garnituri pentru carnea de vita prajita, pui şi peşte. Printre specialitaţi se gaseşte peştele de mare îmbunataţit cu lapte de cocos, moqueca, fasole prajita, precum şi legumele cararu, condimentate cu ceapa şi piper. În loc de supa, felul întâi consta mai degraba în salate cu ulei de masline şi cu oţet de vin. În Brazilia sunt numeroase restaurante, cu preţuri mici şi deschise de dimineaţa pânã noaptea târziu. Restaurantele mai scumpe, cele care ofera numai prânz şi cina, sunt specializate pe bucataria naţionala. Restaurantul tradiţional cel mai renumit este churrascaria, unde carnea este prajita pe gratar şi jar.
BAUTURA:
Din fructe se prepara sucuri naturale proaspete (suco natural) şi bautura servita pe gheaţa – suc verde din nuca de cocos – care se poate gasi la vânzatorii de pe strada, este una dintre cele mai populare. Sucurile de fructe sunt baza aperitivelor. Comparativ cu vinurile slabe braziliene, berea locala este uşoara, foarte buna şi gustoasa. Adevarata cafea braziliana nu se poate compara cu cea europeana: se serveşte în pahare de sticla înguste, umplute un sfert cu zahar peste care toarna cafeaua deja îndulcita.